Chcesz pracować w sprzedaży?
Daj się zrekrutować!

Dodaj CV

Techniki sprzedaży

Istnieje wiele technik sprzedaży. Ich skuteczność jest często uzależniona od umiejętności handlowca oraz od dopasowania ich do sytuacji. Zawsze jednak dobrze jest mieć w asortymencie dużo metod ułatwiających handel. Zapoznaj się z czterema technikami, które na pewno pomogą Ci osiągnąć sukcesy w sprzedaży!

Drzwiami w twarz

Zaprezentuj najpierw ofertę z ceną zaporową. Klient naturalnie Ci odmówi. Przedstaw mu wtedy ofertę w niższej cenie, która najprawdopodobniej byłaby Twoją ofertą wyjściową. Dzięki kontrastowi pomiędzy pierwszą a drugą ofertą, ta ostania będzie wydawać się zdecydowanie bardziej korzysta, a klient będzie bardziej skłonny na nią przystać bez negocjacji. Dodatkowo pokażesz, że jesteś gotowy pójść na ustępstwa – wzajemność będzie wymagała od klienta tego samego.

Niska piłka

Zacznij rozmowę z klientem od przedstawienia oferty bardzo korzystnej cenowo. Klient na pewno się nią zainteresuje i wyrazi chęć zakupu produktu. Wtedy przekaż mu informację o kosztach dodatkowych, które są związane z tym zakupem. Klienci rzadko się wycofują – ma to związek z regułą zaangażowania. Kiedy człowiek wyrazi zainteresowanie i wejdzie w działanie, jest mu trudno się potem z niego wycofać.

Pozorny wybór

Ludzie lubią mieć wpływ na otaczający ich świat. Daj więc klientowi wybór pomiędzy oferowanymi produktami. Niech zdecyduje czy chce produkt wyposażony w opcję A lub B. Klient dokona własnego wyboru – będzie miał poczucie, że to on samodzielnie podejmuje decyzje. Zauważ jednak, że obie opcje są korzystne dla Ciebie – są to rozwiązania, które Ty przedstawiłeś. Brakuje tutaj odpowiedzi „nie chcę nic ponad produkt podstawowy”.

Odpowiedni czas kontaktu

Im szybciej odpowiesz na zapytanie ze strony klienta tym lepiej. Nie popełniaj błędów innych i nie karz klientowi czekać. Klienci to często zajęci ludzie, którzy prowadzą aktywne życie zawodowe. W związku z tym skontaktuj się z nimi rano (pomiędzy 8 a 9) lub po południu (pomiędzy 16 a 18). Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo na odebranie przez nich telefonu. Kiedy zaczniesz rozmowę, daj znać klientowi ile czasu będzie musiał Ci poświęcić – pamiętaj, że pierwsza rozmowa nie powinna być długa. Stosując te metody dasz klientowi do zrozumienia, że szanujesz jego czas, a dzięki temu jesteś materiałem na dobrego partnera biznesowego.