Chcesz pracować w sprzedaży?
Daj się zrekrutować!

Dodaj CV

Jak zacząć pracę w sprzedaży?

Zacząłeś myśleć o karierze sprzedawcy? Dobry wybór! To obecnie jeden z najgorętszych zawodów. Nieważne czy się uczysz i dopiero myślisz o wyborze swojej dalszej ścieżki, czy też postanowiłeś się przebranżowić – zapoznaj się z tymi trzema radami, by ułatwić sobie start w sprzedaży.

Poznaj techniki sprzedaży

Sprzedaż nie jest taka prosta jak wszyscy myślą – nie wystarczy przedstawić swój produkt i liczyć, że ktoś go kupi. Najlepsi w tym fachu znają wiele technik sprzedaży i co najważniejsze potrafią zastosować właściwą technikę w odpowiednich okolicznościach. Jeśli chcesz dołączyć w przyszłości do tego grona, zacznij już teraz wgłębiać się w ten obszerny temat. Możesz zacząć od przeczytania kultowej już książki Wywieranie wpływu na ludzi autorstwa Roberta Cialdiniego. Opisane tam techniką stanowić będą świetną bazę do dalszego rozwoju!

Umiejętności negocjacyjne

W procesie sprzedaży zawsze pojawi się czas na negocjacje. Klient chce uzyskać jak najniższą cenę, handlowiec chce jak najwięcej zarobić. Aby ułatwić sobie start i zabłysnąć na rekrutacji, zapoznaj się z technikami negocjacji. Zacznij od teorii, która stanowi podstawy tego tematu – dowiedz się, co znaczy BATNA, jakie są style negocjacji. Następnie przejdź do technik. Zapoznaj się z Wysoką Piłką, Imadłem, a na deser poczytaj o technice Salami. Nie poprzestawaj na tym! Technik jest dużo więcej, a im więcej ich znasz tym lepiej. Wiedza teoretyczna to nie wszystko – zdobytą wiedzę wykorzystaj w praktyce. Negocjacje obecne są w codziennym życiu, dlatego wdrażaj w życie poznane metody. Sam zobaczysz jakie będziesz mieć efekty!

Wybierz branże

Każda branża rządzi się swoimi prawami. Praca w sprzedaży IT wygląda zdecydowanie inaczej niż w branży HoReCA. Z tego względu zastanów się najpierw, gdzie chciałbyś być sprzedawcą. Weź pod uwagę swoje zainteresowania – dzięki temu czytanie o produktach i trendach będzie dla Ciebie przyjemnością. Zastanów się również, która branża jest rozwojowa – tzn. gdzie w przyszłości może być najwięcej pracy. Następnie zdobywaj wiedzę! Poznaj panujące tendencje, specyfikę danej branży, topowe produkty oraz ich właściwości, charakterystykę klientów, czy też metody sprzedaży charakterystyczne w tym obszarze. Uzbrojony w wiedzę merytoryczną, na rozmowie o pracę, powalisz rekruterów i dostaniesz pracę!