Chcesz pracować w sprzedaży?
Daj się zrekrutować!

Dodaj CV

5 cech dobrego sprzedawcy

Najlepsi z najlepszych sprzedawców mogą się pochwalić podobnym zestawem wysoko rozwiniętych umiejętności. Jeśli sam chcesz się taki stać, również powinieneś mieć te cechy.

Umiejętność słuchania

Podstawą dobrej komunikacji jest aktywne słuchanie. Polega ono na autentycznym zainteresowaniu tym, co mówi Twój rozmówca, chęci poznania jego oczekiwań. Dobry handlowiec potrafi więc słuchać i zna techniki, które mu w tym pomogą. Stawia na pytania otwarte, potrafi używać parafraz i odzwierciedlenia. Dzięki temu może zrozumieć potrzeby klienta, a przez to zaproponować mu najbardziej dopasowany do jego potrzeb produkt.

Znajomość produktu, który sprzedajesz

Dobry handlowiec wie co sprzedaje – zna specyfikację produktu, jego wady i zalety. Ma wiedzę na temat branży, wie jakie są najnowsze trendy i tendencje. Niewątpliwym atutem będzie techniczne wykształcenie związane ze sprzedawanym produktem. Klient chce mieć pewność, że kupowany produkt jest najlepszą możliwą opcją na rynku – żąda więc twardych danych, których sprzedawca nie da rady mu dać bez wiedzy merytorycznej.

Umiejętności negocjacyjne

Handel to często negocjacje – my chcemy sprzedać nasz produkt za jak najwyższą cenę, klient chce kupić za jak najniższą. Aby dojść do porozumienia satysfakcjonującego dla obu stron, konieczna jest znajomość technik negocjacyjnych i umiejętność ich stosowania. Dzięki ich znajomości dobry handlowiec jest w stanie osiągnąć większe zyski, przy zachowaniu wysokiego poziomu zadowolenia klienta.

Nastawienie na klienta

Dla handlowca najważniejszy powinien być klient oraz zrozumienie jego potrzeb. Najlepsi nie tylko wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, lecz również potrafią je uprzedzać i przekraczać. Cechuje ich zaangażowanie w sprawę klienta, a także tworzenie profesjonalnej i przyjaznej atmosfery. Budowanie pozytywnych i długofalowych relacji przełoży się na sukces w teraźniejszości oraz w przyszłości, a także na szereg rekomendacji.

Pewność siebie

Handlowiec nie może się bać kontaktu z ludźmi, nowych wyzwań czy niespodziewanych sytuacji. Dodatkowo musi być również pewny swojej wiedzy na temat produktu oraz korzyści, które może on przynieść kupującemu. Pewność siebie w zachowaniu i tonie głosu powoduje, że handlowiec jest wiarygodny w oczach klienta.